Zapraszamy na Studia Podyplomowe realizowane przez
Wyższą Szkołę Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
Partnerem WSBiNoZ jest
H E L I O S
Biuro rekrutacji:
ul. Powstańców Śląskich 16a/3, 44-200 Rybnik
(Rybnicki deptak poniżej Bazyliki i fontann)
32/426-00-97, 532-532-426
studia@helios.edu.pl
helios.dyrektor@gmail.com
WhatsApp 532-532-426
Zajęcia poszczególnych kierunków
odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele tylko w formie On-line (Platformy: Teams i Moodle)
Studia kończą się egzaminem końcowym ustnym prowadzonym w formie on-line
Rekrutacja w biurze HELIOS osobiście lub on-line
Absolwenci WSBiNoZ oraz COLLEGIUM BALTICUM
otrzymują rabat 10%
Osoby realizujące dwa kierunki jednocześnie otrzymują za drugi kierunek rabat 20%
(rabaty nie sumują się)
Rok Akademicki 2025/2026
Przyjmujemy zgłoszenia na kierunki, rozpoczynające się w październiku i listopadzie br.
Rok Akademicki 2024/2025
W okresie wakacji można dołączyć do kierunków uruchomionych 10 maja br.
Każdy uczestnik po dołączeniu do grupy otrzyma dostęp do materiałów dydaktycznych
umieszczonych na Platformie Moodle.
Są to kierunki:
– Diagnoza, terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna z arteterapią (pedagogika korekcyjna)
– czesne 3500 zł całość
– Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
– czesne 3500 zł całość
– Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu
– czesne 3500 zł całość
– Logopedia (4 sem.)
– czesne 4900 zł całość
– Przygotowanie pedagogiczne
– czesne 3500 zł całość
oraz
– Informatyka dla nauczycieli
– czesne 3500 zł całość
Przed wakacjami zajęcia realizowane były tylko na Platformie Moodle.
Materiały dydaktyczne tam umieszczone należy ściągnąć na swój komputer.
Kolejne zajęcia kontynuowane będą po wakacjach od około połowy września br.
na Platformach Moodle i Teams.
– Integracja sensoryczna – czesne 4500 zł całość
Zostaną uruchomione w terminie późniejszym
Duże szanse na uruchomienie mają także następujące kierunki:
– Matematyka – czesne 3500 zł całość
– Zarządzanie oświatą – czesne 3000 zł całość
Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy
STUDIA PODYPLOMOWE KWALIFIKACYJNE
– PEDAGOGIKA SPECJALNA
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 470 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich specjalności kierunku pedagogika, pedagogika specjalna i kierunków nauczycielskich, zainteresowani uzyskaniem uprawnień do prowadzenia zajęć z zakresu diagnozy, terapii pedagogicznej i rewalidacji indywidualnej dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych przy wykorzystaniu arteterapii oraz podniesieniem kwalifikacji zawodowych.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy diagnostycznej, terapeutycznej i rewalidacyjnej w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących działania o charakterze terapeutycznym, do pracy z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami i ich rodzinami, do pracy z dziećmi i dorosłymi potrzebującymi pomocy z zakresu diagnozy, terapii pedagogicznej i rewalidacji indywidualnej oraz do wykorzystywania arteterapii w procesie terapeutycznym i rewalidacyjnym.
Uczestnik studiów nabywa umiejętności i kompetencje umożliwiające prowadzenie diagnozy, terapii pedagogicznej i rewalidacji indywidualnej wybranych grup wiekowych i osób ze specyficznymi trudnościami. Dzięki pogłębionej wiedzy będzie lepiej rozumiał przyczyny występowania rozmaitych zaburzeń, uzależnień, trudności w nauce, będzie potrafił diagnozować poszczególne zaburzenia i trudności oraz dobierać odpowiednie formy terapii i rewalidacji indywidualnej, w tym będzie szczególnie przygotowany do wykorzystywania arteterapii w procesie terapeutycznym i rewalidacyjnym.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał ma wiedzę z zakresu psychologii, psychiatrii, pedagogiki specjalnej, diagnozy i wspomagania predyspozycji, metodyki terapii pedagogicznej, metodyki rewalidacji indywidualnej, integracji sensorycznej oraz arteterapii. Potrafi przeprowadzić diagnozę pedagogiczną, w tym diagnozę dzieci z trudnościami w nauce, dzieci zaburzeniami rozwoju ruchowego oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju społeczno-emocjonalnego, dobrać, zaplanować, przeprowadzić i ocenić działania z zakresu terapii pedagogicznej, w tym potrafi przeprowadzić terapię zabawą, terapię rodziny i terapię zajęciową.
Potrafi prowadzić rewalidację uczniów z niepełnosprawnościami intelektualnymi i z niepełnosprawnościami fizycznymi. Potrafi także prowadzić zajęcia z zakresu arteterapii, między innymi w formach teatroterapii, biblioterapii i kinezjoterapii;
Jest przygotowany do pracy samodzielnie i w grupie specjalistów, z dziećmi o różnych specyficznych potrzebach i trudnościach w nauce. Jest uwrażliwiony na problemy uczniów, świadom konieczności etycznego zachowania w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz gotów do nieustannego aktualizowania i wzbogacania swojej wiedzy. Ma kwalifikacje do prowadzą działania z zakresu diagnozy pedagogicznej, terapii pedagogicznej, rewalidacji indywidualnej i/lub zajęcia z arteterapii.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Organizacja i prowadzenie procesu terapeutycznego
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Metodyka działań rehabilitacyjnych
- Arteterapia
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 455 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów wyższych, pedagogów, nauczycieli różnych specjalności zatrudnionych w placówkach szkolnictwa specjalnego oraz w szkolnictwie ogólnodostępnym, którzy nie posiadają kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie uczestników do pracy pedagogicznej i edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej. Studia wyposażają w niezbędną wiedzę z zakresu psychologicznych i biologicznych aspektów związanych z niepełnosprawnością intelektualną, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, umiejętności związanych ze wspieraniem dziecka i rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, rozpoznawania potrzeb, możliwości i trudności dziecka/ucznia z niepełnosprawnością intelektualną i udzielania mu wsparcia, zgodnie z jego potencjałem rozwojowym oraz kompetencji umożliwiających tworzenie właściwych warunków do realizacji procesu edukacji, rehabilitacji i terapii dziecka/ucznia z niepełnosprawnością intelektualną na wszystkich poziomach edukacyjnych a także współpracę z innymi specjalistami w celu doskonalenia prowadzonych działań wychowawczych i dydaktycznych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał teoretyczną, interdyscyplinarną wiedzą pozwalającą na rozumienie procesów: integralnego rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną w poszczególnych okresach życia; edukacji, rewalidacji, rehabilitacji, terapii, wychowania, opieki i aktywności artystycznej w aspekcie pedagogicznym, psychologicznym, społecznym. Nabędzie fundamentalne umiejętności: integrowania wiedzy z zakresu pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną ze złożonymi problemami edukacyjno-wychowawczymi, rewalidacyjnymi, rehabilitacyjnymi i terapeutycznymi obecnymi w tej w pracy; diagnozowania złożonych sytuacji edukacyjno-wychowawczych, rewalidacyjnych, rehabilitacyjnych, terapeutycznych oraz twórczego organizowania zajęć indywidualnych i grupowych z dostosowaniem treści i metod do potrzeb i możliwości osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wyposażony zostanie w kompetencje w zakresie wrażliwości, odpowiedzialności i świadomości etycznej w obszarze edukacji, rewalidacji, terapii, rehabilitacji i aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością intelektualną. Absolwent nabędzie kwalifikacje niezbędne do pełnienia ról o charakterze edukacyjnym, rehabilitacyjnym, rewalidacyjnym i umiejętności w zakresie pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu i w różnym wieku.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Dydaktyka nauczania i wychowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną
- Dydaktyka specjalna
- Metodyka terapii zabawą
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 460 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów wyższych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich specjalności kierunku pedagogika i kierunków nauczycielskich zainteresowanych uzyskaniem kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełno sprawnościami, a w szczególności z dysfunkcją słuchu, tj. słabosłyszącymi i niesłyszącymi.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Studia umożliwiają uzyskanie niezbędnych kompetencji do realizacji zadań edukacyjnych oraz opiekuńczo-wychowawczych i rewalidacyjnych wobec dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością słuchową. Studia dają możliwość zatrudnienia także w placówkach ogólnodostępnych w roli pedagoga specjalnego. Nadają kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w placówkach specjalnych i integracyjnych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent jest przygotowany do pracy pedagogicznej i dydaktycznej z osobami dotkniętymi niepełnosprawnością słuchową. Absolwent uzyskuje uprawnienia do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych i szkołach specjalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych instytucjach o charakterze specjalnym, jak również w poradnictwie i placówkach kształcenia integracyjnego w roli nauczyciela wspomagającego. Absolwent potrafi dostosować metody pracy wychowawczej i edukacyjnej do potrzeb osób niesłyszących i słabosłyszących, będzie potrafił pracować z rodziną dzieci i młodzieży dotkniętych niepełnosprawnością słuchową, wykorzystywać nowoczesną technikę w działaniach pedagogicznych oraz wspierać uczniów z niepełnosprawnością słuchową w zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu zainteresowań.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Surdopedagogika
- Edukacja i rehabilitacja osób ze sprzężoną niepełnosprawnością słuchową
- Podstawy języka migowego
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 460 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe adresowane do absolwentów studiów wyższych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich specjalności kierunku pedagogika i kierunków nauczycielskich, którzy pragną uzyskać kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością, a w szczególności z dysfunkcją wzroku; w tym słabowidzących i niewidomych.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Studia umożliwiają zdobycie niezbędnych kompetencji w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, opiekuńczo-wychowawczych i rewalidacyjnych wobec uczniów z niepełnosprawnością wzrokową. Nadają także uprawnienia do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w placówkach specjalnych i integracyjnych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent jest przygotowany do pracy pedagogicznej i dydaktycznej z osobami dotkniętymi niepełnosprawnością wzrokową. Absolwent uzyskuje uprawnienia do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach i szkołach specjalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz w innych placówkach o charakterze specjalnym i diagnostycznym, a także w placówkach kształcenia integracyjnego jako nauczyciel wspomagający i placówkach ogólnodostępnych (w tym w poradniach specjalistycznych) jako pedagog specjalny. Absolwent potrafi dostosować metody pracy wychowawczej i edukacyjnej do potrzeb osób niewidzących i słabowidzących, będzie potrafił pracować z rodzinami dzieci i młodzieży dotkniętych niepełnosprawnością wzrokową, wykorzystywać nowoczesną technikę w działaniach pedagogicznych oraz wspierać uczniów z niepełnosprawnością wzrokową w zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu zainteresowań.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Anatomia, fizjologia, patologia narządu wzroku
- Tyflopedagogika
- Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością wzrokową
- Diagnostyka tyflopedagogiczna
Czas trwania studiów:
3 semestry, 635 godzin (455 godz. zajęć dydaktycznych w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym , 180 godz. praktyki
w wybranej placówce oświatowej).
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia kierowane są do absolwentów studiów (I stopnia lub II stopnia lub jednolitych magisterskich) z przygotowaniem pedagogicznym, nauczycieli różnych specjalności zatrudnionych w placówkach szkolnictwa specjalnego i w szkolnictwie ogólnodostępnym, psychologów, pedagogów, którzy są zainteresowani podniesieniem kwalifikacji, zainteresowanych wspomaganiem osób z zaburzeniami spectrum autyzmu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie do realizowania wspomagania rozwoju dzieci i osób z autyzmem oraz szeroko rozumianym spektrum autyzmu. Studia podyplomowe z zakresu autyzmu przygotowują również do objęcia kompetentnego wspomagania rodzin osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Program studiów obejmuje treści kształcenia umożliwiające uczestnikom nabycie wiedzy, umiejętności i postaw realizujących potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci z autyzmem, współpracę z ich środowiskiem wychowawczym oraz innymi specjalistami.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent jest przygotowany do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych oraz podejmowania działań edukacyjnych i wspierających podopiecznego z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Wczesny autyzm dziecięcy ? diagnoza i terapia
- Metodyka kształcenia uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera
- Dydaktyka specjalna
- Metodyka wczesnego wspierania rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spectrum autyzmu
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 479 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej – program studiów jest dostosowany do zmian w zakresie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz zatrudniania pedagogów specjalnych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów wyższych (co najmniej I stopnia), posiadających przygotowanie pedagogiczne, którzy posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej tj. nauczyciele różnych specjalności, psycholodzy, pedagodzy szkolni, zatrudnieni
w placówkach szkolnictwa specjalnego oraz w szkolnictwie ogólnodostępnym, którzy chcą podnieść swoje kompetencje oraz kwalifikacje zawodowe w zakresie pomocy, opieki i wsparcia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie uczestników do wszechstronnego wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym (z niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem, wybitnie zdolnych) w szkolnictwie ogólnodostępnym i integracyjnym.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela edukacji włączającej w przedszkolach, szkołach, jak i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych.
Absolwent posiada praktyczną wiedzę dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci
i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznych i społecznych. Posiada wiedzę
o możliwościach edukacyjnych, metodach oddziaływania rewalidacyjnego, rehabilitacyjnego
i resocjalizacyjnego. Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z uczniami
o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, w szczególności: rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz integrowania grupy, wspierania ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w jego indywidualnym rozwoju.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Teorie edukacji integracyjnej i włączającej
- Dydaktyka specjalna
- Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 460 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 4500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do logopedów, psychologów, pedagogów, nauczycieli, terapeutów, fizjoterapeutów, lekarzy i rodziców, zainteresowanych uzyskaniem nowych kwalifikacji i uprawnień do prowadzenia zajęć z zakresu diagnozy, terapii integracji sensorycznej oraz zainteresowanych podniesieniem kwalifikacji zawodowych.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy diagnostycznej i terapeutycznej, niezbędnej do samodzielnego przeprowadzenia obserwacji diagnostyczno-klinicznej, określenia pełnej diagnozy oraz stosowania terapii zaburzeń procesów Integracji Sensorycznej.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał niezbędną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne związane z integracją sensoryczną, z dysfunkcjami rozwojowymi, neurobiologicznymi podstawami integracji sensorycznej, diagnostyką i interwencją terapeutyczną, planowaniem i terapią neurorozwojową oraz wspomagającą.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
- Postępowanie terapeutyczne
- Terapia ręki
- Neuropsychologia dziecięca
Czas trwania studiów:
– 4 semestry, 470 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 4900 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich specjalności kierunku pedagogika, pedagogika specjalna i kierunków nauczycielskich, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do wykonywania zawodu logopedy we wszystkich typach placówek oświatowych (osoby
z przygotowaniem pedagogicznym), medycznych oraz w prywatnych gabinetach logopedycznych. Kandydatów o nienagannej wymowie, dobrym słuchu i głosie.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do diagnozowania zaburzeń komunikacji oraz przeprowadzenia terapii zaburzeń mowy i języka u osób w każdym wieku, a także do zakładania i prowadzenia autonomicznych gabinetów logopedycznych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał kwalifikacje do diagnozowania zaburzeń komunikacji oraz przeprowadzenia terapii zaburzeń mowy i języka u osób w każdym wieku,
a także do zakładania i prowadzenia autonomicznych gabinetów logopedycznych. Absolwenci nabywają kwalifikację do pracy terapeutycznej (logopedycznej oraz w zakresie terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce) z dziećmi i młodzieżą we wszystkich typach placówek oświatowych, poradni psychologiczno-pedagogicznych.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Medyczne podstawy logopedii
- Psychopatologia i psychiatria w logopedii
- Diagnostyka logopedyczna
- Metody pedagogiczne w terapii logopedycznej
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 460 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych zainteresowanych problematyką edukacji i rehabilitacji dzieci z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnością ruchową, a także chcących wzbogacić swoje kwalifikacje zawodowe w zakresie pedagogiki terapetyczno – leczniczej.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do pracy z dziećmi i młodzieżą z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnością ruchową oraz pozwalają zdobyć kompetencje w zakresie współpracy z rodziną i innymi instytucjami na rzecz wspomagania rozwoju uczniów
z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnością ruchową. Studia umożliwiają zdobycie wiedzy dotyczącej współcześnie realizowanej pedagogiki terapeutyczno-leczniczej, kształtują umiejętności edukacyjno-wychowawczego i terapeutycznego postępowania.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE
Zdobyta wiedza, umiejętności i kompetencje będą przydatne do pracy pedagogicznej z osobami z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnościami ruchowymi zarówno w nauczaniu indywidualnym, jak i w pracy grupowej w placówkach leczniczych, opiekuńczych, edukacyjnych, specjalistycznych ośrodkach rehabilitacyjnych i opieki paliatywnej, poradniach, przedszkolach, szkołach, warsztatach terapii zajęciowej, a także stowarzyszeniach
i fundacjach.
ŚWIADECTWO
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie kwestionariusza osobowego (do poprania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych ( potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Dydaktyka specjalna
- Pedagogika lecznicza
- Wybrane schorzenia dzieci i młodzieży
- Rewalidacja przewlekle chorych i z dysfunkcjami narządów ruchu
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 460 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe kierowane są do absolwentów studiów wyższych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich specjalności kierunku pedagogika i kierunków nauczycielskich, które chcą zdobyć kolejne kwalifikacje przygotowujące do prowadzenia zajęć z zakresu resocjalizacji i profilaktyki uzależnień
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie uczestników do pracy zawodowej w placówkach resocjalizacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych i innych instytucjach systemu oświaty, które mają za zadanie zapobiegać lub przeciwdziałać patologicznym zjawiskom i zachowaniom wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Zdobyta wiedza, w połączeniu z praktycznymi umiejętnościami i kompetencjami społecznymi, pozwoli pracować z osobami z różnych środowisk i grup wiekowych w celu prowadzenia działań resocjalizacyjnych, zapobiegania uzależnieniom i wspierania w walce z nimi oraz wykorzystywania technik terapeutycznych oraz sportu i sztuki w podejmowanych zadaniach z zakresu resocjalizacji.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwenci zdobędą wiedzę z pedagogiki resocjalizacyjnej oraz diagnostyki niedostosowania społecznego, jego odmian i uwarunkowań osobowościowych oraz środowiskowych, a także diagnozy uzależnień; będą projektować i skutecznie realizować zindywidualizowane programy oddziaływań wychowawczo-resocjalizacyjnych wobec młodzieży nieprzystosowanej społecznie oraz dorosłych; będą przygotowani do profesjonalnego wykorzystania współczesnych metod terapeutycznych w pracy resocjalizacyjnej oraz prowadzenia terapii uzależnień. Absolwenci uzyskają specjalistyczne kwalifikacje do pracy w placówkach i instytucjach, które zajmują się profilaktyką społeczną i resocjalizacją oraz terapią uzależnień. Mogą to być m. in: świetlice socjoterapeutyczne, izby dziecka, ogniska i ośrodki wychowawcze, placówki interwencyjne (pogotowia opiekuńcze), zakłady poprawcze, zakłady karne oraz inne placówki resocjalizacyjne, policja, straż miejska, poradnie i specjalistyczne ośrodki leczenia uzależnień. Absolwenci będą przygotowani również do pracy w charakterze kuratorów społecznych.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Metodyka pracy resocjalizacyjnej
- Pedagogika resocjalizacyjna
- Prawo rodzinne i opiekuńcze
- Terapia uzależnień
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 454 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI STUDIÓW:
studia są adresowane do osób zainteresowane pracą w zespołach wspomagania rozwoju małych dzieci (w resorcie oświaty), oraz zespołach wczesnej interwencji pracujących z dziećmi zagrożonymi niepełnosprawnością (w resorcie zdrowia). Program studiów jest odpowiedzią na potrzeby kształcenia specjalistów wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 r. Rozporządzenie to wskazuje, że w skład zespołów wspomagania rozwoju mają wejść osoby posiadające odpowiednie przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym ? pedagog, psycholog i logopeda.
Program studiów jest dostosowany do standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450).
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
celem studiów jest przygotowanie specjalistów zatrudnionych w placówkach służby zdrowia, ośrodkach specjalistycznych, placówkach oświatowych (w tym w przedszkolach i szkołach podstawowych) itp., posiadających kwalifikacje do:
- wczesnej diagnozy oraz wieloprofilowego usprawniania dziecka,
- wczesnej kompleksowej profilaktyki niepełnosprawności,
- wczesnej pomocy rodzinie dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem bądź niepełnosprawnością,
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
– złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.medyk.edu.pl)
– złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
– dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE OBSZARY:
- Dydaktyka specjalna (C.5.)
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej (C.6)
- Podstawy psychologii rozwojowej, klinicznej i psychopatologii (WS)
- Podstawy pedagogiki specjalnej (projekt – nakierowany na specjalność) (WS)
- Wybrane aspekty psychosomatycznych zaburzeń małego dziecka
- Neurologiczne podstawy rozwoju psychomotorycznego dziecka
- Neurologopedia dziecięca
- Wczesna interwencja logopedyczna. Palatolalia
- Organizacja zespołu wczesnego wspomagania rozwoju – podstawy prawne, procedury
- Psychopatologia rozwoju psychoruchowego
- Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u dziecka
- Diagnoza i terapia interakcji małego dziecka
- Diagnostyka i terapia niemowląt z zaburzeniami neurofizjologicznymi
- Diagnoza rozwojowa i funkcjonalna małego dziecka
- Dziecko upośledzone umysłowo – diagnozowanie i metody wspomagania
- Dziecko słabowidzące – diagnozowanie i metody wspomagania
- Dziecko niepełnosprawne ruchowo
- Dziecko słabosłyszące – diagnozowanie i metody wspomagania
- Konstruowanie programu wczesnego wspomagania
- Wczesna pomoc rodzinie małego dziecka
- Praktyki zawodowe
- BHP
STUDIA PODYPLOMOWE KWALIFIKACYJNE
– PEDAGOGICZNE
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 394 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia adresowane są do absolwentów uczelni różnych specjalności, posiadających przygotowanie pedagogiczne, którzy chcą zdobyć kwalifikacje zarówno do pracy w bibliotece szkolnej, w bibliotekach wyżej zorganizowanych,
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie merytoryczne i metodyczne do pracy
w charakterze bibliotekarza, nauczyciela bibliotekarza lub pracownika informacji we wszystkich typach bibliotek. Dają kwalifikację do prowadzenia biblioteki szkolnej lub podjęcia zatrudnienia w bibliotece pedagogicznej.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Będzie posiadał praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego funkcjonowania zawodowego w środowiskach różnorodnych książnic i punktów informacji naukowej. Pozna problematykę współczesnego bibliotekarstwa w aspekcie lokalnym i globalnym, podczas zajęć i warsztatów prowadzonych przez doświadczonych edukatorów, praktyków, pedagogów, literaturoznawców, bibliotekarzy, pracowników informacji i informatyków. Zdobędzie kwalifikacje dające możliwość pracy w bibliotekach różnego typu ? od biblioteki szkoły podstawowej do bibliotek szkół wyższych oraz umiejętności administrowania szkolnym centrum informacji oraz pogłębi umiejętności zarządzania informacją naukową. Pozna obsługę komputerowego programu bibliotecznego.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie z wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu
i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Historia bibliotek i książek
- Czytelnictwo
- Bibliotekarstwo
- Zbiory biblioteczne, ich opracowanie i ochrona
- Systemy biblioteczne
- Metodyka pracy nauczyciela bibliotekarza
- Bibliotekarstwo praktyczne i użytkownicy bibliotek
- Klasyfikacja piśmiennictwa i naukoznawstwo
- Marketing biblioteczny
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 355 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Głównym celem studiów jest przekazanie uczestnikom studiów podyplomowych aktualnej wiedzy z zakresu biologii ze zwróceniem szczególnej uwagi na zagadnienia dotyczące różnorodności świata żywego i zachodzących w nim procesach, absolwenci poznają zasady funkcjonowania organizmu człowieka w zdrowiu i chorobie oraz jego wpływ na kształtowanie się środowiska przyrodniczego.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Zostanie przygotowany do prowadzenia zajęć z przedmiotu biologia. Będzie posiadał wiedzę dotyczącą wybranych zagadnień z zakresu biologii, ochrony środowiska i edukacji ekologicznej. Zostanie wyposażony w:
– umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy,
– umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym,
– umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu,
– wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości.
Nabędzie wiedzę i umiejętności do prowadzenia innych zajęć o tematyce biologicznej, przyrodniczej i ekologicznej realizowanych w placówce oświatowej.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Dydaktyka nauczania biologii
- Biologia komórki
- Anatomia i fizjologia człowieka
- Biochemia
- Fizjologia roślin i zwierząt.
CHEMIA DLA NAUCZYCIELI
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 295 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Głównym celem studiów jest przekazanie uczestnikom studiów podyplomowych aktualnej wiedzy z zakresu biologii ze zwróceniem szczególnej uwagi na zagadnienia dotyczące różnorodności świata żywego i zachodzących w nim procesach, absolwenci poznają zasady funkcjonowania organizmu człowieka w zdrowiu i chorobie oraz jego wpływ na kształtowanie się środowiska przyrodniczego.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do nauczania chemii na dwóch etapach edukacji.
Absolwent studiów będzie posiadać wiedzę i umiejętności jej wykorzystania z zakresu podstaw chemii, chemii nieorganicznej, chemii organicznej, chemii fizycznej i chemii środowiska, która jest niezbędna w nauczaniu chemii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Zapozna się również z technologiami informacyjnymi wspomagającymi nauczanie przedmiotu.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Chemia fizyczna
- Dydaktyka nauczania chemii
- Chemia ogólna i nieorganiczna
- Edukacja ekologiczna
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 299 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do wszystkich absolwentów studiów (I stopnia lub II stopnia lub jednolitych magisterskich), przygotowujących się do pełnienia funkcji i zadań: doradcy zawodowego dla młodzieży oraz osób dorosłych poszukujących pracy i bezrobotnych, doradcy pracy dla osób poszukujących pracy w ramach publicznych i prywatnych agencji zatrudnienia, doradcy personalnego dla firm poszukujących pracowników w ramach niepublicznych i publicznych agencji doradztwa personalnego, doradcy personalnego w biznesie, jako pracownika kierującego polityką personalną firmy.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest przygotowanie do prowadzenia doradztwa i poradnictwa zawodowego dla uczniów oraz osób dorosłych poszukujących pracy i bezrobotnych . Uczestnicy studiów poznają zagadnieniami dotyczącymi psychologii, podstaw poradnictwa zawodowego oraz jego roli i zastosowaniem w systemie oświatowym. Program studiów podyplomowych obejmuje również problematykę związaną z metodyką i narzędziami pracy doradcy zawodowego.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał nabędą wiedzę, umiejętności
i kompetencje społeczne związane z doradztwem zawodowym, planowania kariery, metodami wyboru zawodu, narzędzi i metodyki pracy doradcy zawodowego. Uczestników studiów posiadać będą umiejętności poradnictwa indywidualnego oraz grupowego. Zdobyte kwalifikacje umożliwią pełnienie ról zawodowych związanych z doradztwem edukacyjno-zawodowym w systemie oświaty i w instytucjach rynku pracy. Absolwenci uzyskują uprawnienia do zatrudnienie na stanowisku nauczyciela – doradcy zawodowego natomiast dla absolwenci nie posiadający kwalifikacji pedagogicznych mogą podejmować zatrudnienie związane z udzielaniem poradnictwa zawodowego w instytucjach rynku pracy np. urzędzie pracy, ochotniczych hufcach pracy itp.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Zawodoznawstwo
- Komunikacja interpersonalna, podstawy prezentacji
- Metody pracy doradcy zawodowego
- Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 350 godzin
– 60 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia przeznaczone są dla absolwentów szkół wyższych, z uprawnieniami pedagogicznymi, którzy ubiegają się o kwalifikacje do prowadzenia zajęć edukacyjnych z przedmiotu Edukacja dla bezpieczeństwa.
CEL:
Studia kierowane są do nauczycieli i osób pragnących podjąć pracę w szkole, którzy chcą zdobyć wykształcenie w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa oraz nabyć kwalifikacje do nauczania przedmiotu.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie kwestionariusza osobowego (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- zagrożenia dla ludności i środowiska w czasie wojny i pokoju
- system obronności RP
- metodyka nauczania przedmiotu
- bezpieczeństwo ucznia w systemie szkolnym
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 430 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest uzyskanie kwalifikacji merytorycznych do prowadzenia zajęć z filozofii i etyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, a także wyposażenie uczestników w umiejętności metodyczne z zakresu planowania pracy, organizowania i prowadzenia zajęć edukacyjnych oraz ewaluowania swoich działań zgodnie z aktualnymi tendencjami w tym zakresie.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów otrzymuje kwalifikacje zawodowe oraz przygotowanie merytoryczne i praktyczne niezbędne do nauczania filozofii i etyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Nabędzie umiejętności przygotowania scenariusza i zrealizowania lekcji z zakresu filozofii/etyki oraz ewaluowania swoich działań w tym zakresie. Pogłębi swoją wiedzę z zakresu filozofii i etyki, ze szczególnym uwzględnieniem historii filozofii, filozofii współczesnej, etyki ogólnej i społecznej. Nabędzie umiejętności krytycznej oceny wyborów etycznych i światopoglądowych.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Historia filozofii
- Etyka społeczna i polityczna
- Psychologia moralności
- Dydaktyka etyki i filozofii w szkole
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 295 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest przygotowanie absolwentów do nauczania fizyki na wszystkich etapach edukacyjnych. Poszerza wiedz z fizyki, pedagogiki, metodyki w procesie nauczania fizyki w szkołach. Program studiów jest nastawiony na aktualizację wiedzy fizycznej i technicznej oraz wskazanie absolwentom współczesnych technik wspomagania procesu nauczania fizyki. Po ukończeniu studiów absolwenci posiadają niezbędną wiedzę i umiejętności do nauczania przedmiotu Fizyka na wszystkich etapach edukacyjnych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji celów dydaktycznych, do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania fizyki do potrzeb i możliwości uczniów; wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów;
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Dydaktyka nauczania fizyki
- Elementy astronomii
- Fizyka atomowo-molekularna
- Zjawiska falowe
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 325 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem kształcenia jest zdobycie przygotowania do nauczania przedmiotu Geografia, zgodnie
z obowiązującymi standardami w zakresie przedmiotowym, dydaktycznym i metodycznym.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Zostanie przygotowany do prowadzenia zajęć z przedmiotu geografia. Absolwent posiada podstawową wiedzę geograficzną niezbędną nauczycielowi geografii do realizacji procesu kształcenia na każdym etapie edukacyjnym. Zna podstawowe procesy i zjawiska zachodzące w poszczególnych sferach Ziemi oraz wzajemne relacje zachodzące między tymi sferami a działalnością człowieka. Charakteryzuje zjawiska polityczne i społeczno-gospodarcze zachodzące we współczesnym świecie. Posługuje się narzędziami pracy nauczyciela geografii, umiejętnie organizuje proces dydaktyczny w zakresie nauczania geografii w szkole i w terenie. Posiada wiedzę i umiejętności do prowadzenia innych zajęć o tematyce geograficznej realizowanych w placówce oświatowej.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Dydaktyka nauczania geografii
- Geografia regionalna świata
- Edukacja ekologiczna
- Geografia społeczno-ekonomiczna
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 325 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów wyższych kierunków wychowania fizycznego, fizjoterapii, pedagogicznych i nauczycielskich (posiadających pełne przygotowanie pedagogiczne). oraz zainteresowanych podniesieniem kwalifikacji zawodowych.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy w zakresie prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej w przedszkolach, szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał niezbędną wiedzę, umiejętności
i kompetencje społeczne związane z prowadzeniem gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, wykorzystywania wiedzy dotyczącej wad postawy w zakresie kontynuacji działań korekcyjno-kompensacyjnych na wszystkich rodzajach zajęć, cech charakteryzujących konkretną wadę postawy oraz umiejętności, dotyczące wstępnego diagnozowania postawy ciała, jak również dotyczące doboru ćwiczeń do konkretnej wady postawy oraz nabędzie kompetencje w zakresie profilaktyki i przeciwdziałania wadom postawy, prowadzenia zajęć profilaktycznych i zajęć gimnastyki.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Diagnoza rozwoju dzieci i młodzieży
- Metodyka nauczania gimnastyki korekcyjnej
- Edukacja zdrowotna
- Profilaktyka wad postawy ciała
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 330 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków filologicznych, pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania języka polskiego jako obcego. Uczestnikami studiów mogą być także cudzoziemcy z odpowiednią znajomością języka polskiego (co najmniej na poziomie B2).
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem kształcenia jest zdobycie przygotowania do nauczania języka polskiego jako obcego, zarówno w krajowych instytucjach uczących cudzoziemców, jak i w szkołach wszystkich typów i poziomów poza granicami Polski, ze szczególnym uwzględnieniem lektoratów na wydziałach slawistyki i polonistyki uniwersytetów zagranicznych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent posiada rozległą wiedzę z zakresu nauczania języka polskiego jako obcego, którą potrafi wykorzystać w działaniu praktycznym (dobór metod i form pracy, formułowanie celów, opracowanie narzędzi do oceny postępów ucznia, tworzenie programów, planów nauczania, scenariuszy, wdrażanie innowacji i eksperymentów pedagogicznych, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia).
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Gramatyka języka polskiego
- Dydaktyka nauczania języka polskiego jako obcego
- Fonetyka i fonologia języka polskiego
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 310 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem kształcenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę o przeszłości oraz w umiejętności warsztatu pracy historyka. Program studiów pozwala na zapoznanie się z historia powszechną od starożytności po czasy najnowsze, dziejami Polski od średniowiecza po współczesność. Ponadto w programie studiów znajdują się przedmioty, których celem jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej oraz kształcenie umiejętności warsztatowych związanych z prowadzeniem badań w tej dziedzinie, ze szczególnym uwzględnieniem analizy źródeł historycznych. Program studiów rozwija również kompetencje społeczne uczestników, przede wszystkim w odniesieniu do dziedzictwa historycznego, jego ochrony i popularyzacji. Studia dają uprawnienia do nauczania historii jako drugiego przedmiotu we wszystkich typach szkół.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent posiada rozległą wiedzę z zakresu historii (z wszystkich epok historycznych), zarówno z historii powszechnej. W trakcie zajęć poruszane są zagadnienia z historii politycznej, społecznej, gospodarczej, kultury, ale także z zakresu przygotowania teoretycznego
i warsztatowego.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Dydaktyka historii
- Historia starożytna
- Historia nowożytna
- TIK w nauczaniu historii
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 289 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem kształcenia jest przygotowanie merytoryczne i dydaktyczne uczestników do nauczania przedmiotu. Program studiów dostosowane do podstawy programowej realizowanej w szkołach ponadpodstawowych z przedmiotu historia i teraźniejszość oraz dydaktyki przedmiotu. Studia dają uprawnienia do nauczania przedmiotu historii i teraźniejszość jako drugiego przedmiotu w szkołach ponadpodstawowych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent posiada rozległą wiedzę zgodnie z podstawa programową przedmiotu. W trakcie zajęć poruszane są zagadnienia z historii politycznej, społecznej, gospodarczej, kultury, ale także z zakresu przygotowania teoretycznego i warsztatowego.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Dydaktyka nauczania historii i teraźniejszości
- Świat i Polska w latach 1945 – 1956
- Świat i Polska w latach 1970 – 1980
- TIK w nauczaniu przedmiotu historii i teraźniejszości
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 350 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Studia umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji do pracy nauczyciela zajęć komputerowych na każdym etapie edukacyjnym.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Podstawowym celem Studiów Podyplomowych jest zapoznanie czynnych nauczycieli z najważniejszymi aplikacjami i narzędziami informatycznymi charakterystycznymi dla tworzącego się społeczeństwa informacyjnego, przekazanie im praktycznych umiejętności posługiwania się tymi narzędziami i przygotowanie ich do nauczania przedmiotów ?informatyka” oraz ?zajęcia komputerowe? w szkołach różnych typów, jako ważnego i najszybciej rozwijającego się komponentu informatyki. Celem pośrednim, ale również ważnym, jest podniesienie jakości procesu dydaktycznego mającego na celu wdrażanie nowoczesnych technologii informacyjnych kreujących przyszłe społeczności informacyjne już w szkołach podstawowych, tak by absolwenci tych szkól rozumieli rolę i posiedli podstawowe umiejętności tworzenia i rozwoju tych społeczeństw w skali lokalnej i globalnej.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- metodyka nauczania informatyki
- technologia informacyjna w nauczaniu informatyki
- urządzenia techniki komputerowej
- multimedia i grafika komputerowa
- projektowanie procesu dydaktycznego
- metodyka pracy w grupie
- podstawy programowania
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 295 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Studia umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji do pracy jako nauczyciel matematyki.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Jest przygotowany merytorycznie i metodycznie w zakresie nauczania matematyki na każdym etapie edukacyjnym. Absolwent posiada: umiejętności związane z przekazywaniem wiedzy, umiejętności i kompetencje związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym, umiejętności i kompetencje służące wspieraniu rozwoju wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu nauczanego przedmiotu, wspieraniu rozwoju zainteresowań uczniów oraz ich gotowości do samodzielnego kontynuowania edukacji w przyszłości.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Dydaktyki matematyki
- Analiza matematyczna
- Metodyka rozwiązywania zadań
- Geometria
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 350 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów podyplomowych jest wyposażenie absolwenta w niezbędną wiedzę, umiejętności, kompetencje muzyczne oraz metodyczne niezbędne do realizacji programu szkolnego.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Będzie znał formy edukacji muzycznej, literaturę muzyczną, zdobędzie wiedzę o kulturze muzycznej, będzie mógł w atrakcyjny sposób pokazać dzieciom i młodzieży piękno muzyki i jej rolę oraz znaczenie w życiu człowieka, pozna metodyczną stronę prowadzenia lekcji w szkole podstawowej i gimnazjum, będzie potrafił łączyć sztukę muzyczną z innymi formami sztuki.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- historia sztuki
- emisja głosu w śpiewie
- komunikowanie się przez sztukę
- instrumenty w dydaktyce szkolnej
- metodyka nauczania muzyki
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 320 godzin
– 180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia przeznaczone są dla nauczycieli szkół i dla dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz innych osób, posiadających przygotowanie pedagogiczne, legitymujących się wykształceniem wyższym na poziomie licencjackim, inżynierskim lub magisterskim.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest przygotowanie uczestników studiów podyplomowych do pracy
w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, internatach i świetlicach szkolnych,
w administracji terenowej na stanowiskach organizatorów opieki nad dzieckiem, a także jako pedagoga szkolnego.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów uzyskuje kwalifikacje do pracy jako pedagog szkolny i wychowawca
w placówkach oświatowych, opiekuńczo-wychowawczych i placówkach pomocy społecznej.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności oraz zdania egzaminu końcowego
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie kwestionariusza osobowego
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza
- Prawne podstawy opieki i wychowania
- Psychologia rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży
- Dydaktyka i metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 350 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych nauczycielskich (posiadających pełne przygotowanie pedagogiczne).
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Studia umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji do pracy w zakresie nauczania plastyki w szkole na II i III etapie edukacyjnym.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE
jest wyposażony w wiedzę i umiejętności w zakresie sztuk plastycznych. Ponadto absolwenci ww. studiów podyplomowych:
- są innowacyjni i kreatywni
- mają potrzebę doskonalenia własnego warsztatu pracy
- dostrzegają potrzebę indywidualnego podejścia do ucznia i stosują indywidualizację w nauczaniu
- posiadają rozległą wiedzę o sztukach plastycznych i posługując się tą wiedzą, umieją ją w atrakcyjny sposób przedstawić dzieciom i młodzieży
- znają i stosują kreatywne metody pracy z uczniami.
- znają i wykorzystują nowoczesne technologie informatyczne jako narzędzie pracy i nauki
- zachęcają dzieci i młodzież do czynnego udziału w życiu kulturalnym
- charakteryzują się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, odpowiedzialnością i refleksyjnością
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Techniki rysunkowe
- Techniki malarskie
- Metodyka nauczania plastyki
- Komunikowanie się poprzez sztukę
- Wychowanie estetyczne
- Filozofia kultury i sztuki w Unii Europejskiej
- Dydaktyka plastyki
- Sztuka ludowa
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 350 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Głównym celem studiów jest przygotowanie nauczycieli w zakresie nauczania przedsiębiorczości, a także doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli zajmujących się edukacją ekonomiczną. Uczestnicy studiów podyplomowych poznają teoretyczną i umiejętności praktyczne w zakresie mechanizmów funkcjonowania podmiotów gospodarczych na rynku, możliwości pozyskiwania przez nie kapitału na rynkach finansowych oraz w obszarze wybranych zagadnień z dziedziny komunikacji interpersonalnej i technik negocjacyjnych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent będzie posiadać wiedzę oraz praktyczne umiejętności dydaktyczne z zakresu: przedsiębiorczości, dydaktyki zagadnień związanych z treściami programowymi przedmiotu oraz praktycznych mechanizmów funkcjonowania podmiotów gospodarczych na rynku, roli państwa w gospodarce, symulacji procesów decyzyjnych, opracowania biznes planu, planowania kariery zawodowej, innowacji oraz nowoczesnych technologii oraz komunikacji, etyki i negocjacji.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Dydaktyka nauczania przedsiębiorczości
- Etyka w biznesie
- Wybrane zagadnienia ekonomii
- Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw
- Prawo gospodarcze
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 350 godzin
– 150 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia adresowane są do absolwenci dowolnych studiów wyższych (osoby z dyplomem licencjata, magistra lub inżyniera) posiadający zdobyte w toku dotychczasowej edukacji przygotowanie merytoryczne do nauczania wybranego przedmiotu, lecz nie posiadający kwalifikacji pedagogicznych koniecznych do wykonywania zawodu nauczyciela w przedszkolach, szkołach oraz placówkach oświatowych i oświatowo-wychowawczych.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania pedagogiczno-psychologicznego i dydaktycznego, niezbędnego do pracy
w zawodzie nauczyciela.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Będzie posiadał praktyczne umiejętności oraz wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej a także nabędzie umiejętności i kompetencji niezbędnych do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie z wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Pedagogika społeczna
- Współczesne problemy psychologii
- Teoria wychowania
- Pedeutologia
- Diagnoza i pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i w szkole
- Projektowanie procesu kształcenia
- Dydaktyka przedmiotu
- Dydaktyka działań edukacyjnych
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 350 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych nauczycielskich (posiadających pełne przygotowanie pedagogiczne).
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Studia umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji do pracy w zakresie nauczania przyrody w szkole.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE POWINIEN ZOSTAĆ PRZYGOTOWANY DO:
- realizacji treści biologicznych, geograficznych, fizycznych i chemicznych zawartych w części podstawy programowej dotyczącej przedmiotu ?Przyroda?,
- realizacji ścieżek edukacyjnych związanych z nauczaniem przyrody,
- diagnozowania, badania osiągnięć uczniów przyrody,
- wspierającego oceniania osiągnięć ucznia,
- stosowania nowoczesnych środków dydaktycznych i aktywnych metod w procesie nauczania,
- rozwijania umiejętności interpersonalnych poprzez proces uczenia,
- wykorzystywania komputera w pracy dydaktycznej.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- treści chemiczne w nauczaniu przyrody
- treści fizyczne w nauczaniu przyrody
- treści geograficzno-społeczne w nauczaniu przyrody
- treści biologiczne w nauczaniu przyrody z wychowaniem zdrowotnym
- pomiar dydaktyczny w nauczaniu przyrody
- system edukacyjny w Polsce i krajach Unii Europejskiej
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 455 godzin
-180 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia kierowane są do absolwentów studiów (I stopnia lub II stopnia lub jednolitych magisterskich) Studia przygotowują uczestników do pracy w świetlicach terapeutycznych, socjoterapeutycznych i środowiskowych jako socjoterapeuci, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w szkołach prowadząc zajęcia socjoterapii i profesjonalną profilaktykę, które są wpisane w zadania szkoły, w ośrodkach interwencji kryzysowej, ośrodkach resocjalizacji dzieci, młodzieży i dorosłych, zakładach poprawczych, zakładach karnych, placówkach opieki zastępczej, w ośrodkach społecznych prowadząc zajęcia grupowe z osobami w trudnych sytuacjach życiowych.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Głównym celem studiów jest rozwijanie wiedzy, praktycznych umiejętności wychowawczych i terapeutycznych za pomocą różnych form, metod i technik pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie. Studia podyplomowe przygotowują absolwentów do diagnozowania niedostosowania społecznego i prowadzenia zajęć terapeutycznych (grupowych i indywidualnych) z dziećmi i młodzieżą z tzw. grup ryzyka (dzieci i młodzież wychowywana w rodzinach dysfunkcyjnych, z diagnozą zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania).
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające niesienie pomocy dzieciom i młodzieży w przezwyciężaniu trudności, które wynikają z toksycznych relacji z dorosłymi i rówieśnikami. Dzięki pogłębionej wiedzy uczestnik będzie lepiej rozumiał przyczyny i utrzymywanie się zaburzeń w życiu społecznym dzieci i młodzieży, a także będzie potrafił diagnozować stopień uzależnienia i udzielać pomocy młodym osobom, którzy są na granicy uzależnienia.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Diagnoza psychopedagogiczna
- Metodyka pracy socjoterapeutycznej
- Komunikacja interpersonalna w opiece, wychowaniu i terapii
- Konstruowanie programów socjoterapeutycznych
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 330 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych nauczycielskich (posiadających pełne przygotowanie pedagogiczne).
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Studia umożliwiają zdobycie dodatkowych kwalifikacji do pracy nauczyciela zajęć technicznych na każdym etapie edukacyjnym.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
jest przygotowany merytoryczne i metodyczne w zakresie realizacji zadań szkoły, podstaw programowych i programów z przedmiotów zajęcia techniczne, technika i ścieżki wychowanie komunikacyjne, w szkole podstawowej, gimnazjum.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Eksploatacja urządzeń technicznych
- Metodyka nauczania techniki
- Projektowanie procesu dydaktycznego
- Narzędzia i urządzenia
- Podstawy konstrukcji projektowania
- Rola techniki w życiu człowieka
- Wychowanie komunikacyjne
- Zagadnienia ochrony środowiska i BHP
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 350 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia przeznaczone są dla osób posiadających przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje w zakresie wychowania przedszkolnego i nauczania w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem kształcenia w zakresie studiów jest przygotowanie nauczycieli do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i klasach I-III szkoły podstawowej w stopniu uwzględniającym możliwości poznawcze dzieci/uczniów.
KWALIFIKACJE I UMIEJĘTNOŚCI:
- wczesna nauka języka obcego w przedszkolu ? realizacja obszaru 16, ?Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym?, wskazanego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 r. ?Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego?
- nauka języka obcego na pierwszym etapie edukacji ? realizacja obszaru 2, ?Język obcy nowożytny?, wskazanego w załączniku nr 2 podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych (Dz. U. z 2014r. poz. 803).
Serdecznie zapraszamy nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zainteresowanych uzyskaniem kwalifikacji językowych wymaganych w nauczaniu języka obcego, do udziału w opracowanych specjalnie według wymagań i rozporządzeń ministerialnych studiach podyplomowych ?Wczesne nauczanie języka angielskiego?!
Ponadto za dodatkową opłatą przewidziano przygotowanie w ramach studiów do uzyskania certyfikatu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
Ważne!
- Pierwszym etapem uzupełniania kwalifikacji nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej jest osiągnięcie odpowiedniego poziomu językowego (B2),
- drugim krokiem ? ukończenie studiów podyplomowych, których celem jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i kompetencje metodyczne do prowadzenia zajęć językowych z dziećmi.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIE STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- oraz
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Glottodydaktyka
- Lektorat języka angielskiego
- Elementy historii i kultury krajów anglojęzycznych
- Anglojęzyczna literatura dla dzieci i storytelling w nauczaniu języka angielskiego
- CLIL (Content & Langguage Integrated Learning) Kształcenie przedmiotowo-językowe
- Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb dziecka
- Warsztaty metodyczne: literatura i sztuka w nauczaniu
- Warsztaty metodyczne: przyroda w nauczaniu języka angielskiego
- Podstawa programowa w nauczaniu języka angielskiego na I etapie edukacyjnym
- Metodyka nauczania języka angielskiego – metody, zasady, formy
- Warsztaty metodyczne: kształtowanie umiejętności społecznych dzieci
- Trudności w uczeniu się języka angielskiego: profilaktyka, diagnoza, pomoc
- Warsztaty metodyczne: gry i zabawy oraz piosenka i taniec w nauczaniu języka ang
- Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci
- Warsztaty metodyczne: techniki plastyczne w nauczaniu języka angielskiego
- Warsztaty metodyczne: techniki multimedialne i komputerowe w nauczaniu języka ang.
- Warsztaty metodyczne: działalność techniczna i konstrukcyjna w nauczaniu języka ang.
- Warsztaty metodyczne: tworzenie programów w zakresie wczesnej nauki języka obcego
- BHP
- Praktyka dydaktyczna
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 289 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem kształcenia jest zdobycie przygotowania do nauczania przedmiotu Wiedza o społeczeństwie (WOS), zgodnie z obowiązującymi standardami w zakresie przedmiotowym, dydaktycznym i metodycznym. Uczestnik studiów podyplomowych nabywa umiejętności analizowania obecnej sytuacji politycznej oraz przemian społecznych z wykorzystaniem wiedzy przekazanej na studiach podyplomowych; poznaje nowatorskie techniki dydaktyczne pomocne w nauczaniu przedmiotu Wiedza o społeczeństwie a także umiejętności do kształtowania wśród uczniów odpowiednich postaw oraz rozumienia i oceny ważnych wydarzeń życia społecznego, politycznego oraz gospodarczego w kraju i na świecie. Program studiów rozwija u uczestników znajomość aktualnego prawa oświatowego w zakresie związanym z nauczaniem przedmiotu WOS. Studia dają uprawnienia do nauczania Wiedzy o społeczeństwie jako drugiego przedmiotu we wszystkich typach szkół.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent posiada rozległą wiedzę z zakresu nauczania przedmiotu Wiedza o społeczeństwie, którą potrafi wykorzystać w działaniu praktycznym (dobór metod i form pracy, formułowanie celów, opracowanie narzędzi do oceny postępów ucznia, tworzenie programów, planów nauczania, scenariuszy, wdrażanie innowacji i eksperymentów pedagogicznych, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia).
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Nauka o państwie i prawie
- Podstawy socjologii
- Prawa człowieka
- Samorząd i polityka lokalna
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 290 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków pedagogicznych oraz kierunków nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne i uprawnienia do nauczania co najmniej jednego przedmiotu, zainteresowanych uzyskaniem uprawnień do nauczania kolejnego przedmiotu.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest uzyskanie kwalifikacji i przygotowanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych z przedmiotu ?Wychowanie do życia w rodzinie?. Koncepcja studiów, uwzględnia alternatywne wizje człowieka, małżeństwa i rodziny, zachęca do własnych, twórczych poszukiwań i do kreowania przekonań opartych na przesłankach naukowych, niezależnych od wpływu ideologii czy systemów społecznych; zawiera treści z zakresu rozmaitych dyscyplin wiedzy, oscylujących wokół zagadnień współczesnej rodziny. Oprócz przygotowania merytorycznego studia umożliwiają poszerzenie umiejętności metodycznych.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent uzyskuje wszechstronną wiedzę z zakresu wychowanie do życia w rodzinie, którą potrafi wykorzystać w działaniu praktycznym (dobór metod i form pracy, formułowanie celów, opracowanie narzędzi do oceny postępów ucznia, tworzenie programów, planów nauczania, scenariuszy, wdrażanie innowacji pedagogicznych, prowadzenie doświadczeń i badań, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia).
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Psychologia małżeństwa i rodziny
- Bioetyka
- Etyka życia seksualnego
- Metodyka i dydaktyka wychowania do życia w rodzinie
Czas trwania studiów:
– 3 semestry, 334 godzin
– 90 godzin praktyk
Czesne – 3500 zł
ADRESACI:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów (posiadających pełne przygotowanie pedagogiczne) oraz zainteresowanych podniesieniem kwalifikacji zawodowych.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy w zakresie prowadzenia zajęć wychowania fizycznego
w każdym typie szkół, wykorzystując metody i formy pracy odpowiadające aktualnym programom kształcenia.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
Absolwent studiów podyplomowych będzie posiadał niezbędną wiedzę, umiejętności
i kompetencje społeczne związane z prowadzeniem zajęć z dziećmi i młodzieżą poprzez wdrożenie do dbałości o sprawność fizyczną
i prawidłowy rozwój psychomotoryczny, troskę o zdrowie swoje i innych, przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Diagnoza rozwoju dzieci i młodzieży
- Metodyka nauczania wychowania fizycznego
- Gry i zabawy ruchowe
- Testy sprawności fizycznej
ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ
Czas trwania studiów:
– 2 semestry, 245 godzin
– 30 godzin praktyk
Czesne – 3000 zł
ADRESACI:
Studia przeznaczone są dla osób z wykształceniem wyższym, magisterskim lub licencjackim, dla pracowników oświaty.
OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
W trakcie studiów uczestnicy studiów podyplomowych zdobywają aktualną wiedzę oraz poznają zasady praktycznego postępowania w zakresie zarządzania w nowej strukturze systemu edukacji. Absolwenci studiów uzyskują kwalifikacje uprawniające do zajmowania stanowiska dyrektora szkoły, przedszkola i placówki oświatowo-wychowawczej.
ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:
- posiada umiejętności posługiwania się wiedzą z zakresu kierowania szkołą/placówką oświatową,
- posiada umiejętności do sprawowania nadzoru pedagogicznego w szkole/ placówce oświatowej, efektywnego kierowania zmianą w edukacji, stosowania systemów jakości w organizacji pracy szkoły, rozwiązywania konfliktów w szkole/placówce oświatowej, programowania pracy szkoły,
- jest przygotowany do kierowania rozwojem szkoły, nauczycieli, pracowników administracji i obsługi, organizowania pracy dydaktycznej i wychowawczej w szkole, prowadzenia gospodarki budżetowej w szkole.
ŚWIADECTWO:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, zgodnie ze wzorem ministerialnym, Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, zaliczenia praktyki, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:
- złożenie karty zgłoszenia (do pobrania poniżej)
- złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów (potwierdzona za zgodność z przedłożonym dokumentem)
- dowód osobisty do wglądu
PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE M.IN. NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- kierowanie i administrowanie placówka oświatową
- zarządzanie jakością, mierzenie jakości pracy placówki
- kierowanie zmianą
- placówka w środowisku lokalnym
- psychologiczne aspekty zarządzania
Karta zgłoszeniowa na studia podyplomowe do pobrania
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy dostarczyć osobiście względnie pocztą do Biura Rekrutacji
lub przesłać jego skan na adres mailowy:
helios.dyrektor@gmail.com
lub
studia@helios.edu.pl
Biuro Rekrutacji:
Ośrodek HELIOS
ul. Powstańców Śląskich 16a/3
44-200 Rybnik
Studia podyplomowe pedagogiczne spełniają wymagania
Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
z dnia 25 lipca 2019r., Dz.U. 2019 poz. 1450
Godziny pracy biura:
dni robocze 9:00 – 16:00
sobota – po wcześniejszym umówieniu się.
niedziela – biuro nieczynne
Kontakt telefoniczny:
32/426-00-97, 532-532-426
WhatsApp 532-532-426
Przyjmujemy zgłoszenia telefonicznie